Obsahové zaměření přípravného semináře k pedagogické praxi vychází z potřeby připravit studenta na klinickou a asistentskou praxi a vybavit jej dostatečně teoretickými základy pro úspěšné vykonání pedagogických praxí. Cílem předmětu je v obecné části seznámení se školským systémem, základy školské legislativy, kurikulárními dokumenty, organizací a bezpečností práce ve školských zařízeních. V části oborové pak seznámení s didaktickou transformací učiva pro konkrétní stupně škol. Součástí jsou požadavky oborových didaktiků na výstupy z klinické a asistentské praxe. Předmět probíhá současně s Klinickou pedagogickou praxí a poskytuje jí teoretický rámec. V rámci semináře student provádí srovnání ŠVP vybrané školy s RVP a jeho rozpracování do tématického plánu, sleduje způsob rozvoje a hodnocení klíčových kompetencí v rámci VO MaJA, dale sleduje mezipředmětové vztahy, využívání informačních technologií apod.