Obsahové zaměření souvislé pedagogické praxe je na pedagogickou práci s žáky na SŠ. Cílem souvislé praxe je navazovat a rozvíjet zkušenost získané v předešlých praxích, zvláště pak praxe souvislé na ZŠ a to směrem k samostatnému zvládání celého edukačního procesu, od přípravy, přes motivaci, realizaci, fixaci, až po evaluaci výsledků výuky. Praxe je nejprve vykonávána formou náslechů cvičného učitele (mentora), následně pak vlastními výstupy. Student bude hospitovat a vykonávat vlastní pedagogickou činnost v předmětu odpovídajícímu studijnímu programu MAIOR. Student vykoná praxi v délce 50 hodin vlastní pedagogické činnosti pod vedením a podle pokynů mentora praxe. Pedagogická praxe má doporučené rozložení činností: Minimálně 12 hodin hospitací a 24 hodin vlastní pedagogické činnosti dle příprav s rozborem výuky a následně asistentské činnosti do celkového počtu 50 hod pedagogické praxe. Výstupy, obsahovou náplň a konkrétní zápočtové požadavky stanovuje oborový didaktik, kterému výstupy student odevzdává a oborový didaktik uděluje zápočet.