V průběhu přednášky budou studenti seznámeni s principy a možností využití základních metod analýzy složení materiálů. Po uvedení základních parametrů a řešených problémů následuje přehled nejdůležitějších technik využívaných k charakterizaci chemického složení povrchů.
- Teacher: Martin Kormunda
- Teacher: Jaroslav Pavlík
Přednáška je zaměřena na osvojení pokročilejších znalostí z vakuové fyziky a techniky zaměřených na realizace
plazmových systémů a ultravakuových aparatur. V první části přednášek budou stručně shrnuty základy vakuové fyziky
pro posluchače se základními znalostmi z předchozího studia, posluchači si připomenou základní jevy kinetická teorie
plynů, difúze, efúze, sorpce a desorpce - vypařování, přenos energie a proudění plynů. Tyto poznatky pak budou
aplikovány na základní typické stavební prvky vakuových systémů vývěvy, měrky, průtokoměry, průchodky, přenos
pohybu do vakua, manipulátory, atd.
V další části se přednáška zaměří na specifika platná pro laboratorní i průmyslové systémy pro plazmové procesy a to i
kontinuální systémy. Tyto znalosti si pak ověří v praktiku a při vlastní experimentální práci.
V závěrečné části přednášek se studenti seznámí s problematikou ultravakuových systémů, jejich specifickou konstrukcí
a obsluhou. Část přednášek bude věnována problematice urychlovačů jako příkladu ultravakuových systémů velkého
rozsahu a vakuové hygieně se vztahem na depoziční systémy a ultravakuové aparatury.
- Teacher: Martin Kormunda
Prazdna anotace
- Teacher: Eva Hejnová
Předmět rozšiřuje matematické minimum potřebné ke zvládnutí základních kurzů fyziky a úzce navazuje na kurz
Matematický aparát fyziky I. Probíraná látka je zaměřena především na aplikaci různých matematických postupů ve
fyzice, nikoli na rigorózně logickou výstavbu matematických struktur.
- Teacher: Jan Dočkal
Předmět rozšiřuje matematické minimum potřebné ke zvládnutí základních kurzů fyziky a úzce navazuje na kurz
Matematický aparát fyziky I. Probíraná látka je zaměřena především na aplikaci různých matematických postupů ve
fyzice, nikoli na rigorózně logickou výstavbu matematických struktur.
- Teacher: Jan Dočkal
Prazdna anotace
- Teacher: Jan Dočkal
- Teacher: Jindřich Matoušek
- Teacher: Martin Švec