Cílem cvičení je získání experimentální zručnosti v provádění a seznámení se s průběhem nejčastěji prováděných chemických pokusů na školách základních a středních. Uznání příslušné úlohy získá až po prezentaci příslušné práce, při které prokáže, že porozuměl dané úloze, jejímu principu. Předváděnou úlohu didakticky zpracuje (uvede tematický celek, ke kterému se učivo vztahuje, uvede otázky, kterými lze daný experiment didakticky využít).
Kurz je zaměřen na konkrétní aplikaci teoretických znalostí získaných v kurzu Obecná didaktika chemie. Náplní kurzu je komplexní didaktické zpracování vybraných okruhů učiva chemie na školách základních, středních a gymnáziích. Dochází k propojení teoretických znalostí posluchačů z oblasti pedagogiky a psychologie a ze stěžejních chemických disciplín (chemie obecná, anorganická, organická, fyzikální, biochemie, analytická chemie). Moderní pojetí didaktiky chemie bude aplikováno se zaměřením na klíčová, kritická a dynamická místa kurikula chemie na ZŠ a SŠ, aplikaci aktivizačních a motivačních metod výuky a popularizaci chemie a zvýšení experimentální vybavenosti studentů učitelství.
Obsahové zaměření přípravného semináře k pedagogické praxi vychází z potřeby připravit studenta na klinickou a asistentskou praxi a vybavit jej dostatečně teoretickými základy pro úspěšné vykonání pedagogických praxí. Cílem předmětu je v obecné části seznámení se školským systémem, základy školské legislativy, kurikulárními dokumenty, organizací a bezpečností práce ve školských zařízeních. V části oborové pak seznámení s didaktickou transformací učiva pro konkrétní stupně škol. Součástí jsou požadavky oborových didaktiků na výstupy z klinické a asistentské praxe. Předmět probíhá současně s Klinickou pedagogickou praxí a poskytuje jí teoretický rámec. V rámci semináře student provádí srovnání ŠVP vybrané školy s RVP a jeho rozpracování do tématického plánu, sleduje způsob rozvoje a hodnocení klíčových kompetencí v rámci VO MaJA, dale sleduje mezipředmětové vztahy, využívání informačních technologií apod.
Kurz je zaměřen na získání dovedností budoucích učitelů chemie, které jsou spojeny s používáním informačních a komunikačních technologií ve výuce na ZŠ i SŠ. Pozornost bude věnována jednak významu a využití internetu při výuce chemie, dále potom stávajícím výukovým a popularizačním programům v chemii a chemickým databázím. V rámci kurzu budou probírána následující témata, které se studenti samostatně vyzkouší v průběhu cvičení.
1. Vymezení základních pojmů z oboru informatiky. 2. Nástroje k psaní vědeckých pojednání 3. Popis dokumentu. 4. Toky informací v odborném a vědeckém prostředí: primární, sekundární a terciální zdroje 5. Průvodce informačními zdroji 6. Chemical Abstracts 7. Využití počítačů při vyhledávání informací 8. Hledání podle autora, subjektu, vzorce a struktury
Cvičení je určeno studentům, kteří současně navštěvují, nebo již navštěvovali předmět Organická chemie. Cílem předmětu je prohloubit znalosti z organické chemie. Náplní předmětu je řešení konkrétních teoretických úloh z organické chemie.
Přednáška je koncipována tak, že po převážně obecných partiích, které mají vytvořit potřebný aparát pro pochopení zákonitostí chemismu organických sloučenin, následuje přehled jednotlivých skupin organických sloučenin. Cílem přednášek je vytvořit ucelený obraz moderní organické chemie a nezbytný základ pro navazující předměty (preparativní organická chemie, makromolekulární chemie, biochemie, průmyslová chemie ? některé z kurzů mají studenti až v NMgr. studiu). Je vytvořena bezprostřední vazba mezi touto přednáškou a seminářem.
Kurs je určen všem studentům, kteří prošli základními kurzy Anorganické chemie. Seznamuje je s praktickými pokusy demonstrujícími jevy a vlastnosti látek, jejichž teoretický podklad jim byl dán v kurzech anorganické chemie. Studenti sami sestavují aparatury pro jednotlivé chemické reakce, pozorují a vyhodnocují jejich průběhy a výtěžky, učí se aplikovat jednoduché výpočty do praxe.